-->

19 Ekim 2009 Pazartesi

0 Türkçesi Varken...

Az önce "Türkçesi Varken!" diye bir blog eklentisi gördüm, çok hoşuma gitti.Eğer ekleyebilirsem birazdan bloguma eklerim.Çok güzel bir uygulama.Artık yabancı diller hayatımıza o kadar girdi ki neredeyse kendi dilimizi unutacağız.Ben insanları anlayamıyorum nedir bu özenticilik.Tamam demek varken neden OK deniliyor.Birilerine hava atmak, ben başka dil biliyorum edasında bazen anlamını bile bilmedikleri kelimeler kullanıyorlar.Böyle giderse durum vahim.Zaten ülkenin durumu kötü bir de dilimizi kaybedersek o zaman vay halimize!
Dil bir millet için çok önemlidir.Bir millet dilini kaybederse her şeyini kaybeder.Benliğini, kültürünü.Neden başka ülkenin insanları kültürüne, diline sahip çıkıp, onu göklere çıkarırken bizim insanımız utanıyor.
Üniversitedeyken bir hocam Fransızların çok iyi İngilizce bildiklerini ama mecbur kalmadıkça konuşmadıklarını söylemişti.Karşıdakinin Fransızca konuşmasını beklerlermiş.Bir de turizmci bir arkadaşım Rusların da iyi İngilizce bildiğini ama yine mecbur kalmadıkça konuşmadıklarını, kendi dillerini tercih ettiklerini söylemişti.Ama bizim ülkemizde ne yazık ki böyle değil.Bir yabancı özenticiliğidir gidiyor.
Bir de Ayşe yerine Ayshe, evet yerine ewet gibi kelimeler kullanılmaya başlandı.Bu da İngilizce-Türkçe karışımı ne olduğu belli olmayan bir dil.
Yabancı dil bilmeyelim demiyorum tabi ki ne kadar çok dil öğrenebilirsek öğrenelim, farklı kültürleri tanıyalım, genel kültür olarak kendimizi geliştirelim; ama kendimizinkinden utanmayalım.Kendi özümüzü kaybetmeyelim.En önemlisi de dilimize sahip çıkalım! Pin It

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

"Aynı dili konuşanlar değil, aynı duyguları paylaşanlar anlaşabilirler." demiş Mevlana.Aynı duygularda buluşmak dileğiyle :)

Sadece adınızı yazarak üye olmadan da yorum bırakabilirsiniz.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...