-->

5 Mayıs 2010 Çarşamba

4 Çanakkale İçinde Aynalı Çarşı...

Ben bu hafta sonunda Çanakkale'ye gittim.Halamlar turla gidiyordu beni de davet ettiler.Ne zamandır gitmemiştim.Güzel bir hafta sonu için ben de onlara katıldım.

Aslında daha önce gitmiştim.İnsan ilk gittiğinde çok etkileniyor.Her Türk'ün gidip görmesi gereken bir yer.Hatta çocuklar küçükken götürülmeli ki millet olma bilinci o yaşlarda oluşsun.Her tarafı tarih kokan özel yerlerden biri.

Adım başı tarihi bir kalıntı.Bir devre tanıklık etmiş tarihi bir kent Çanakkale.

Yolda rehberimiz birçok efsane, hikaye anlattı.Kimi gerçek kimi olayın büyüklüğünü anlatmak için biraz abartılı.Ama insan onları dinledikçe tüyleri diken diken oluyor.Bu insanlar bu vatan için neler yapmış peki biz ne yapıyoruz diye düşünüyor insan.O zamanlarda insanlar ne zorlukla kurmuşlar bu Cumhuriyeti, ülkeyi neler feda ederek kurtarmışlar oraya ayak basınca daha iyi anlıyorsun.

Hem tarihi hem de doğal güzelliklere sahip bu kenti anlatmak için kelimeler yetmez.En iyisi gidip canlı canlı görmek :)

Bu defa pek fazla gezemedik o yüzden resim de fazla çekemedim.Öyle bir iki günlük tatile sığdırılabilecek bir yer değil.Artık kalan yerler de bir dahaki gezimize :) Şimdilik makinamdan çıkanlar bunlar :) İyi seyirler :)








































Pin It

4 yorum:

  1. ah ah ah içimde uhtedir Çanakkaleye gittiğim halde Şehitlik ve civarını ziyaret edemedim:( İlk fırsatta niyetliyim bu güzel kareler ile hasretimi giderdiğin için çok teşekkür ederim;)
    ellerine sağlık

    Ayrıca bloğuma hoşgeldin sefalar getirdin.

    YanıtlaSil
  2. Umarım bir gün gidip gezersin.Herkesin gidip görmesi gereken yerler.Orada insanın ruh hali bile bir başka oluyor.

    Fotoğraflarımla hasretini giderebildiysem ne mutlu.
    Teşekkür ederim sen de hoşgeldin.

    YanıtlaSil
  3. Tatlım seneler önce ÇYDD'nin Genç Kolu'ndayken gezi düzenlemiştik ve gitmiştik. Hele müzede askerin ayakkabısı içinde kopmuş ayağını görünce ne fena olmuştum. Bu ülke öyle kolay kazanılmadı işte :(

    YanıtlaSil
  4. Gidip o güzel yerleri görmüşsün, ne güzel.O müzedekini ben göremedim.Fazla gezemedik bu defa.Evet çok zorluklarla bu yıllara gelindi ama şimdikiler kıymet bilmiyor, dönüp de tarihine bakan yok.

    YanıtlaSil

"Aynı dili konuşanlar değil, aynı duyguları paylaşanlar anlaşabilirler." demiş Mevlana.Aynı duygularda buluşmak dileğiyle :)

Sadece adınızı yazarak üye olmadan da yorum bırakabilirsiniz.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...